7 kwietnia nasze przedszkole odwiedzi mili przedstawiciele Gminnej Publicznej Biblioteki z Gdowa. Przygotowali ciekawe wystąpienie mające na celu przybliżenie dzieciom ekologii.
Problem śmieci staje się coraz bardziej dotkliwszy i globalny. Badania prowadzone w niektórych regionach Polski wykazały, że poziom świadomości ekologicznej Polaków jest na pograniczu ignorancji. Przeważająca część ludzi dorosłych nie zdaje sobie sprawy z postępującej degradacji środowiska – kosztów ekonomicznych i społecznych wynikających z jego zanieczyszczenia. Polskie społeczeństwo jest nadal mało wrażliwe na problem śmieciowy i zanieczyszczanie środowiska. Zatem kształtowanie postaw ekologicznych winno rozpoczynać się już u progu edukacji przedszkolnej. Dzieci w wieku przedszkolnym ze względu na swój konkretno–obrazowy sposób myślenia, poznają otaczające go środowisko wszystkimi zmysłami, dlatego należy im umożliwić oglądanie, badanie, obserwowanie i eksperymentowanie dostępnymi i bezpiecznymi odpadami. Wykorzystywanie ich do upiększania swojego otoczenia przyrodniczego, sadzenia roślin, wykorzystywania do powtórnego przetwarzania. Działania takie rozwijają zainteresowania, motywują do zdobywania wiedzy, dokładniejszego poznawania środowiska i przygotowują dziecko do odpowiedzialności za nie. [Cytuję za I. Jarzyńską „Realizacja edukacji ekologicznej w nauczaniu początkowym …”. Wydawnictwo WSP, Częstochowa 2000r.]
Nasi goście przygotowali symboliczne kosze w różnych kolorach odpowiadające rodzajom wrzucanych do nich śmieci. Zadaniem dzieciaków było segregowanie śmieci do odpowiednich koszy. Muszę przyznać, że wszystkim poszło znakomicie. Następnie nasi goście zapoznali przedszkolaki z opowiadaniem w formie teatrzyku o „Śmieciowym potworze”, wszystkie dzieci słuchały z zainteresowaniem. Goście otrzymali od dzieci podziękowanie za ciekawe zajęcia w postaci pamiątkowej świątecznej kartki.